Saber Belgesi, Saber Programı, Saber Sistemi Nedir ?
SABER Belgesi Nedir ? SABER Belgesi Nasıl Kayıt Edilir ?
SABER BELGESİ (SUUDİ ARABİSTAN) Saber Belgesi Nedir ?
SABER sistemi, Suudi Arabistan'da online ithalat sertifikasyonunu kolaylaştırmayı amaçlayan bir platformdur. Bu platform, zaman içinde SASO COC sistemini yerine getirerek ve Suudi Arabistan gümrük işlemlerinde tek bir sistem haline gelerek bu süreci daha verimli hale getirmeyi hedefler. Temel hedef, gümrükleme sürecini en iyi şekilde optimize etmektir.
Saber Sisteminin Özellikleri Ve Avantajları Nelerdir ?
SABER sistemi, elektronik olarak işlenmiş uygunluk sertifikalarının hızla verilmesini sağlar. Bu, özellikle Suudi Arabistan'daki ithalatçıların zaman tasarrufu yapmasını ve hedeflerine daha hızlı ulaşmasını mümkün kılar.
Ayrıca, SABER sistemi ürünlerdeki manipülasyon ve dolandırıcılığı azaltır. Bu, ithalat işlemlerinde hesap verebilirliği ve şeffaflığı artırır.
Sistemin bir diğer önemli özelliği, belirtilen şartlara uymayan ürünlerin tespit edilerek tüketicilerin korunmasını sağlamaktır.
Bu nedenle SABER sistemi, hızlı uygunluk sertifikası verme, ürün güvenliği ve tüketici koruması gibi avantajları ile önemli bir sistemdir.
SABER Sistemine Kayıt Nasıl Yapılır ?
SABER sistemine kaydınız, uzman personellerimiz bu konuda yardımcı olacaktır.
SABER Sistemine kaydolurken gerekli belgeler Nelerdir ?
• Ürünlerin menşe ülkesini belirten etiketli fotoğraflar, model numarası ve barkod bilgisi.
• Ürün test raporları, bağımsız bir üçüncü taraf tarafından akredite edilmiş test raporları.
• Ticari fatura.
SABER Sertifikası Ne Kadar Süreyle Geçerlidir?
SABER sertifikaları iki kategoriye ayrılır:
1. Shipment CoC (Sevkiyat CoC): Gönderi başına geçerlidir.
2. Product CoC (Ürün CoC): Model başına bir yıl süreyle geçerlidir.
SABER Sisteminden Geçmesi Gereken Ürünler Nelerdir?
SABER sistemindeki düzenlemeler ve yönergeler zaman zaman güncellenmektedir. QRS, müşterilerinin bu değişiklikleri takip etmelerine yardımcı olur ve sevkiyatlarını ve ticaretlerini sorunsuz hale getirmeyi amaçlar. Şu anda, sistem aşağıdaki ürünlerin SABER kayıtlarını zorunlu kılmıştır:
• Elektrikli fanlar
• Gaz besleme hortumları
• Metaller
• Endüstriyel yağlar
• Bozulabilir plastik ürünler
• Çeşitli piller
• Boyalar
• Asansör ve asansör sistemleri
• Otomatik transmisyon sıvıları
• Hidrolik bağlayıcılar
• Gaz tüplü cihazlar ve makineler
• Elektrikli ve elektronik ürünler
• Beton, kiremit ve tuğla gibi yapı malzemeleri
• Tekstil ürünleri
SABER sertifikasyonları hakkında teklif almak veya daha fazla bilgi almak için, Kayra Patent ile iletişime geçebilirsiniz.
SABER belgesi alım süreci, aşağıda belirtilen başlıklar altında ayrılmış birkaç adımdan oluşur:
FA - Fabrika Denetimi Süreci:
Saber Belgesi , Suudi Arabistan gümrük sisteminin belirlediği bazı ürün grupları için geçerlidir. Bu süreç, sertifikalandırmanın ilk adımıdır ve teknik olarak Tip 3 ve Tip 5 ürünleri olarak adlandırılan ürünleri içerir. Bu ürünler arasında yapı-inşaat malzemeleri, iş güvenliği giysileri, bebek elbiseleri, iç çamaşırları, madeni yağlar, deterjan ürünleri, asansör ekipmanları, araç yedek parçaları, yangın ekipmanları, piller ve gıda ile temas eden saklama kapları bulunur. Diğer ürün grupları bu fabrika denetimine gerek duymadan doğrudan PCoC (Product Certificate of Conformity) aşamasına geçebilir.
PCoC - Product Certificate of Conformity Belgesi:
Bu belge, yıllık bir belge olarak bilinir ve ürünlerin kayıt belgesi olarak hizmet verir. Belgenin yayın tarihinden itibaren 365 gün süreyle geçerlidir. Her bir alıcı için yılda bir defa yayınlanır ve elektronik olarak dağıtılır. Ürünlere ait test raporları, ISO 9001/ISO 16949 kalite yönetim sistemi belgeleri, CE Belgesi gibi belgeler gerektirir. Ürünler için kalite belgesi yoksa, süreci tamamlamak için rehberlik ve yönlendirme sağlanabilir.
Saber Belgesinde ürünlerin gümrük tarife kodları (HS Code - GTIP No), üretici firmanın ünvanı, adresi, ticari markası, ürünlere ait fotoğraflar ve aynı aileye ait model numaraları gibi bilgiler bulunur. Alıcı bilgisi olarak, Suudi Arabistan firmasının ticari sicil numarası yer alır. Bu belge, Suudi Arabistan'daki alıcı ve ihracatçı arasındaki bağı gösterir ve başka bir alıcı veya üretici tarafından kullanılmasını engeller. Yeni alıcılar için her bir PCoC belgesi ayrı ayrı alınmalıdır.
Saber Belgesinin basımı için Suudi Arabistan'daki alıcının hesabından yapılan bir SADAD ödemesi gereklidir. Bu ödeme, SABER sistemi tarafından oluşturulan bir faturaya Suudi Arabistan bankalarından yapılır. Her bir PCoC belgesinin basımı için alıcı bu ödemeyi yapar.
SCoC - Shipment Certificate Belgesi:
Shipment Certificate belgesi, gümrük tarife kodlarına göre bazen doğrudan, bazen yıllık PCoC belgesinin ardından yayınlanır. Bu belge, Commerical Invoice dokümanı ve ürünlerin üzerindeki barkod numaralarını içerir. Bu belge her ihracatta yayınlanır ve elektronik olarak alıcının SABER hesabında görüntülenir. Yine, Suudi Arabistan'dan bir SADAD ödemesi gerektirir.
SABER belgesi almak için, her aşamanın gereksinimlerini karşılayan, belgeleri tamamlamış ve gerekli ödemeleri yapmış olmanız gerekmektedir. Bu süreçte, uzman bir firma veya danışmanlık hizmeti almak, işlemlerin doğru ve eksiksiz yapılmasına yardımcı olabilir.
Uzmanlarımıza Danışarak , Saber Sisteminin anlaşılması , Saber Belgesi nedir, Saber belgesi ne işe yarar, Kalite Yönetim Sistemi Nedir, Saber Belgesi Kalite Yönetim Sistemi Tarihçesi nedir, Saber Belgesi Kalite nedir , Saber standartları nelerdir, Saber sisteminin prensipleri nelerdir, Saber belgesini kimler alabilir , Saber Belgesi tanımlamalar ile ilgili geniş ve aydınlatıcı bilgi alablirsiniz. Saber Belgesi kavramlarını anlayamadan Saber Belgesinin nasıl alınacağı Saber Belgesinin nereden alınacağı gibi soruların cevaplarını anlamakta zorluk çekeriz o yüzden alacağımız Saber belgesini ilgilendiren diğer kavramlar nelerdir gibi soruların cevapları için bizimle irtibat kurmaktan çekinmeyiniz.